Ugrás a fő tartalomra

ASDF

Régen csak úgy történtek velem a dolgok, most viszont már tudom őket irányítani. Vagy legalábbis szívesen teremtem meg magamnak az illúziót, hogy ez lehetséges. Akárhogyis, az biztos, hogy egészen máshogy látom a történéseket, mint néhány éve. Ennek semmi köze ahhoz, hogy éppen a kétikszen állok. Csak mostanában többet vagyok elfoglalva a belső világommal, mint ezzel a kinti térrel és élénkebben érzékelem a változásokat magam körül és magamban. Nagyjából úgy tudnám leírni, mint egy ködös idő és egy labirintus párhuzamát. Mielőtt ezt a nagy felfedezést tettem volna, legalábbis ahogy most utólag elképzelem, valami rendkívül homályos térben és időben mentek végbe az események. A tapogatózni ige meglehetősen jól leírja azt, ahogy éltem. Úgy gondolom, hogy ez nincs összefüggésben a céljaimmal, sokkalinkább a módszereimmel és a hozzáállásommal. A tapogatózás a ködben gyakran megjelenik a fejemben, mint kép és ha most előhívom, egészen szépiaárnyalatúnak látom, fakónak, mert emlékszem, hogy milyen volt, de már ködlámpával közlekedek az úton.


Butaság és az előzőnél is nagyobb vakság lenne azt feltételeznem magamról, hogy kiérve a ködből már minden világos. Úgy képzelem el a mostani létem, mint egy megközelítőleg élethű videojátékot túl erős kontrasztokkal és rengeteg elágazással. Sosem gondoltam volna, hogy egy Ward-könyvben fogok találkozni az ide vonatkozó egyik legfontosabb gondolattal. Azért is használtam a korábbi látásmódomra a ködöt és erre a mostanira a labirintust, mert bár motivált és céltudatos vagyok, mégsem tudom, hogy hol a vége, én sem látok át a falon és csak a következetesség végett fordulok mindig jobbra a kereszteződésnél. Nem látok túl a sövényen, hiába tettem át a valóságot a videojátékok megszámlálható végkifejletű virtuális valóságába. Az összefüggés Ward és a videojátékok között rendkívül random, ha szabad ezt a nem decens kifejezést használnom. A szerző szerint (igen, tudom, miket ír és megélhetési bűnözés. Ennyi.) az élet nem olyan, mint amilyennek a női magazinok leírják, és amivel az önbizalomhiányban szenvedők magukat bíztatni szokták. Azt írja, hogy az élet véges számú lehetőségekből áll, nem történhet meg minden és csupán ezek az előre megírt esetek léteznek, amelyek közül részben te választasz, mint amikor a Harry Potter és a Tűz Serlege DVDhez kapott játékban arról döntesz, hogy jobbra vagy balra haladsz tovább, részben mások döntései befolyásolják a lehetőségeid számát, ráadásul még ezer más körülmény is közrejátszhat. A lényeg az, hiába minden, hazudik, aki azt állítja, hogy mindenre képes. Tudom, hogy több híres filozófus is foglalkozott a sors és az eleve elrendelés kérdésével, de mivel ilyen hagyományosnak nem mondható szemszögből közelítettem meg a kérdést, hiába is keverném nagy koponyák nagy gondolataival a kontroller-vezérelte érvlevest.

Most, amikor döntök, néha bevillan ez az abszurd kép. Pixeles önmagam azon tűnődik, megismerjen-e új helyeket, találkozzon-e új emberekkel, bővítse-e véges lehetőségeinek tárházát a velük adódó esélyekkel és mindezt tisztán gépiesen, számolva a következményekkel, szinte matematikai módszerekkel, hogy azt magamnak is furcsa bevallani. Elképzelem ilyenkor azt is, hogy mi történik, ha balra fordulok. Minden, ami új, az skill és xp, csupa pozitív és csupa hasznos, a pihenésre fordított idő is értelmet nyer ebben a különös rendszerben. Egy fél óra healelés délután a függőágyban biztosítja a délutáni munkám megfelelő hatásfokát. Nem vagyok egy nagy játékos, de ezt a mostani, a döntéseim által meghatározott, felnőttnek álcázott világomat könnyebb így megértenem és az esti mentés után másnap reggel mindig ugyanonnan folytatnom, hát amíg nem felejtem el, hogy a labirintusban mások is vannak és nincs Ctrl+Alt+Z, addig élhető és érthető lesz számomra a holnap.

Escape.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Non muri, sed viri sunt praesidium oppidorum.

Nem a falak, a férfiak védik a várost.  Ez is latin, mint már megszokhattátok. De nem kell aggódni, annak, amit írok, nem sok köze lesz a hímekhez, ahogy nekem sem. Mármint nem vagyok homoszexuális, hogy finoman fogalmazzak. Csak egyszerűen....hosszú. Túl egyszerű és bonyolult egyben. Szóval azért pont ezt az idézetet választottam, mert régebben, amikor átkozottul jó kedvem volt, és éppen a suliból mentem a parasztelosztóba, csupa egykedvű és/vagy mogorva alakok jöttek velem szemben. Ez engem úgy elkedvetlenített, hogy szívesen megmondtam volna egy-két pacáknak, hogy húzza már szét a lepénylesőjét, mert elsötétedik az ég attól a búval festett ábrázatától. De aztán lassacskán rájöttem, hogy én sem vagyok egy smiley-miley, és számtalan nap perc telik el úgy, hogy nem mosolygok. De azért megpróbálom! Időnként....Néha.....Egyszer-egyszer........mindenesetre elég igazságtalan vagyok másokkal szemben, végtére is mi mosolyognivaló van azon, hogy eltörött a kezed, kirúgtak a munkahelyedről,

Absque pugna non est victoria

Küzdelem nélkül nincs győzelem. Aki beszélt velem az elmúlt egy hónapban, az többnyire értesült már arról, mivel küzdök jelenleg oly hevesen. Sőt most, hogy belegondolok, tulajdonképpen egyik sebesen képernyőre vetett firkálmányom aljára is bezsúfoltam röpke egy mondatban. A némettel hadakozom, mert ha győzök-és pedig én nem szoktam veszíteni, kivéve a már felsorolt esetekben- akkor a jövő évem viszonylag nyugis lesz. Megpróbálkozom megcsinálni mindent, amihez a Deutschnak csak köze van, na de persze csak közép szintű agyamhoz mérten középszinten. A nyelvvizsgából még vissza van az írásbeli, a szóbelim az megvan, tegnap tudtam meg...Nem, nem tettem ki határtalan örömömben facebookra. Igazából határtalan örömöm sem volt, mert apa mondta el egy kiadós szidás levezetése képpen, idézem: "ja, és egyébként megvan a nyelvvizsgád..." Na mindegy... Ami a további szabadidőmet illeti, igazán nem kell miattam aggódni, hogy esetleg megesz az unalom, mert még meg kéne írnom az édes-kese

Működési terv

Az életem király. Van ösztöndíjam, egy zöld albérletem, amit én fizetek, és ahonnan reggelente az egész Kőszegi-hegység látszik, és a naplemente is, van egy galambszaros erkélye, de az attól még egy erkély, és egy időre az enyém, és a lakásom tiszta, legfeljebb a kukát kellene kivinnem, mert túl kicsit vásároltam, és mindig előbb telik be, mint hogy kiélvezhetném az üres kuka látványát, viszont ugye illik a búzafű-zöld falamhoz. Az ágyam puha és a takaróhuzatom olyan csíkos, amilyenje a svédeknek és a Szombathelyhez hasonlóan hideg helyen élő embereknek illik hogy legyen, tehát vékony kék és fehér. A konyhaszekrényemben egy bontatlan és egy bontott Amaretti, és jut hely más édességeknek is, sőt valószínűleg pénzem is lesz, hogy pótoljam, ha elfogyott. Van egy laptopom teleragasztva olyan matricákkal, amik csak a műanyagot fedik, az érdeklődési köreimet nem, viszont megbékéltem vele, hogy nem itt fejezzem ki önmagam. A nyáron azt hittem, hogy tönkre fog menni, de nem, én annyira szere