Ugrás a fő tartalomra

Működési terv

Az életem király. Van ösztöndíjam, egy zöld albérletem, amit én fizetek, és ahonnan reggelente az egész Kőszegi-hegység látszik, és a naplemente is, van egy galambszaros erkélye, de az attól még egy erkély, és egy időre az enyém, és a lakásom tiszta, legfeljebb a kukát kellene kivinnem, mert túl kicsit vásároltam, és mindig előbb telik be, mint hogy kiélvezhetném az üres kuka látványát, viszont ugye illik a búzafű-zöld falamhoz. Az ágyam puha és a takaróhuzatom olyan csíkos, amilyenje a svédeknek és a Szombathelyhez hasonlóan hideg helyen élő embereknek illik hogy legyen, tehát vékony kék és fehér. A konyhaszekrényemben egy bontatlan és egy bontott Amaretti, és jut hely más édességeknek is, sőt valószínűleg pénzem is lesz, hogy pótoljam, ha elfogyott. Van egy laptopom teleragasztva olyan matricákkal, amik csak a műanyagot fedik, az érdeklődési köreimet nem, viszont megbékéltem vele, hogy nem itt fejezzem ki önmagam. A nyáron azt hittem, hogy tönkre fog menni, de nem, én annyira szerencsés vagyok, hogy csak a töltőt kellett lecserélni, utángyártott kínai darab és még az eredetinél is kevésbé forrósodik fel. Tök jó a beépített szekrényem és a tapolcai bolháról összehalászott ruhatáram, van egy bőr rövidnadrágos overálom, bele van varrva egész északamerika és egy háromszáz forintos couture szoknyám is, amit még soha nem vettem fel, és ha ebben az ütemben eszem az Amarettit, nem is fogom soha. Van egy nagy kádam, amiben elnyújtózva is elférek és nagyon forró vizet is lehet beleengedni, és órákig tudok ott heverni, és olyankor nagyon jól érzem magam. A családom támogatja az életem, segítettek beköltözni és megszerelni és kicserélni a megszerelni és kicserélni való dolgokat, és hoztak nekem egy másik matracot a régi helyett, és anya főzött nekem olyan lekvárt, amiben nincs gyömbér, mert én azt nem szeretem. Reggelente magam vagyok, a szürke kapucnis köntösömben és a szandálból papuccsá menekített lábbelimben kakaót iszom, mert a kávéfőző még nem üzemel, olyankor simogatni szoktam a zöld falat, a szekrények sarkát, a saját vállamat, a fogason lógó hasítottbőr zekémet és magamban mosolygok is, ahogy hátradőlök a fehér vászon rendezői székben, ami meg illik a szekrényekhez. Szeretnék egy nagy mályvaszín vagy borvörös fotelt, lehetőleg bársonyborítással és azt az állólámpát, amit apa bolhászkodott, de már így is nagyon kellemes minden, csak talán nem elég olvasóbarát. Megírtam az irodalmi ösztöndíjpályázatom, végül három igen kiváló ajánlást mellékeltem hozzá, és ha nem kapom meg, akkor is elégedett vagyok, amiért időben és tartalmasan adtam be, és sok barátom munkája tett hozzá a képzeletbeli sikeremhez. Társelnöke lettem egy szintén igen kiváló kezdeményezésnek, ahol magamfajták és nálam sokkal jobbak gyűlnek össze, hogy megosszák és elosszák irodalmi aggályaikat és munkáikat, csupa friss elme, és bár igazán nagy szükségünk volna tapasztalt mentorokra, azért így is életképes közösség ez a Műhely. Vannak barátaim, hogy ne felejtkezzek meg a legfontosabbról, és nem tudom, hogyan jött ez így össze, de a világ egyik legfelemelőbb érzése, és nem adnám még a rajzolós kezemért sem. Haladok a tanulmányaimmal, mi több, éppen élvezem és szeretem is, és hamarosan, pontosabban kedden először tanítani is fogok, amire már három éve várok. Sikerült a forgalmi vizsgám, ez az egy teljes éve futó projekt, ráadásul mivel egész nyáron dolgoztam, úgy tudok visszatekinteni, hogy életemben először nem szégyellem magamat magamelőtt.

Leszoktam az éjjeli sétákról. Nem voltam még a zöld dombomon, amióta visszajöttem, és a tónál
sem, és nem rajzoltam és nem írtam, amióta ezt a konzervatív életet élem. A nyáron cikkektől eltekintve semmit nem írtam, és amit elkezdtem, azt sem fejeztem be, pedig van benne még, és jó is kisülhetne belőle, de bár időm volna, hiába bámulom az utolsó mondatot, nincs bennem semmi, ami oda kívánkozna, csak talán egy pont. Nagyon rendes vagyok egy ideje, és a hangulatom minden eddiginél kiegyensúlyozottabb.  Egy-egy kisebb pánik, időleges szorongás, racionális aggodalmak előkerültek ugyan, de semmi, ami miatt ne mosnám el indulás előtt az edényeket vagy vetném be az ágyam és dobnám ki a teletrombitált zsebkendőket. A mosás betéve, a cipőim tiszták és a helyükön, a hűtőben semmi, ami megromlással fenyeget, az ágy alatt nincsenek árulkodó eltüntetett bűnjelek, hogy ne lássam a szétesést, mert nincs is szétesés. Ha valaki csengetne, azonnal kinyitnám, mert nincs semmi, amit meg kellene magyaráznom, és sürgős dolgom sincs, ami miatt ne fogadhatnám az illetőt, mert tényleg elrendeztem mindent, amit megkövetelt a haza. Holnap hazautazom, hogy kihasználva a viszonylag enyhe hétvégét, és a lazább tanrendet, még egy utolsót együttlegyünk, de mindegy is, mi sül ki a hétvégéből, nem aggódhatom különösebben semmiért.

Hiányzik mégis. Amikor ilyen rendes vagyok huzamosabb ideig, és már rutinos vén rendrakó és bevásárló vagyok, és hetek óta egy sort sem írtam és nincs egy új vonás a füzetemben, de a leadandók glédában, kinyomtatva, határidő előtt négy és fél nappal itt hevernek az asztalon, akkor ott marhára nincs rendben semmi. Elkezdem indokolatlanul megvetni magam, kétségbeesek, hogy meghalt, elszáradt, kiapadt, eltűnt, mit eltűnt, elmenekült a vágy, hogy több legyek ennél a tök egyszerű tökéletesítési parancssornál, hogy a valódi betöltetlen űrökkel foglalkozzak, amiket rendes napjaimon legfeljebb hallucinálhatnék, ha nem állna az oly távol a rendes napok telített stabilitásától. Amikor rendes reggeleken szürke köntösben erőletetten mosolyogva született feleségeket mímelek, mintha a világ is megállna egy rövid időre, mert ebben az állapotban nem is hiszem el, hogy a tegnapból végül ma lett, és hogy én tényleg felébredtem, és most tényleg kakaót iszom a Kőszegi-hegységre néző ablaksorom előtt a fehér vászon rendezői székben. Azok a reggelek csodásak. Ki tudnék állni mezítelenül az erkély szélére és olyanokat jógázhatnék, hogy a négy őselem összeolvad a belőlem áradó egyensúlytól. Csodásak, de mintha azokon a napokon nem is élnék, csak működnék, ahogyan a kézikönyv írja egy ennyi idős, ilyen alkatú humanoidról. Hát nem az a szép, amikor a vízbe kavicsot dob az ember, vagy meglátja, hogy műanyag palack úszik rajta, szóval hogy van ott valami? Ezeken a napokon nincs ott semmi. Ezek a napok felfűtik a mozdonyt halálra, amíg el nem unom magam, és nekiindulok a határnak, vagy úgy nem döntök egy reggel, hogy ledobom a szürke köntöst, és kimegyek kávézni a zöld dombra, vagy ott is alszom, és hogy az erkélyt telerakom párnákkal és közéjük gömbölyödöm, hogy érezzem, milyen, amikor él a bőr, amelyben élek. Eszek ilyenkor éjfélkor és hajnalban, és abban az a szép, hogy kellemetlen, rosszul vagyok tőle, hogy felborul a nap, lekésem a reggeli előadást, nem is megyek be, vagy valami olyan történik, ami egy rendes napon történik, csak nem velem. Nem mindig van értelme ennek az egésznek, hacsaknem összefüggésbe hozom az életem értelmével, mert akkor mindent vagy semmit, vagy jó az, hogy túlélek egy rendetlen napot, vagy az életem önmagában értelmetlen, hiszen a rendetlen napok nélkül csak üres funkcionalitás vagyok, még adni is képtelen lény.


Miért akarom újra és újra a káoszt? Félek az ürességtől? Vagy az egyensúly nem is a tökéletességről, hanem a káosz és az üres tökéletesség közötti egyenlő elosztásról szól? Használom a káoszt, bízom benne, várom, de talán jobban kezelem, mint eddig valaha, és ez halálra rémiszt, mert amit most látok, az a teljes biztonság és a formára vágott bokor a postaládánk mellett, ami egy idő után magától is gömbölyű maradt, és nem is tetszett egyáltalán. Nem csinálom azokat a dolgokat, amik miatt érdemesnek tartom az egyensúly fenntartását, ami így felborítja az egyensúlyt, és a sziszifuszi meló kezdődhet megint.

Élek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Non muri, sed viri sunt praesidium oppidorum.

Nem a falak, a férfiak védik a várost.  Ez is latin, mint már megszokhattátok. De nem kell aggódni, annak, amit írok, nem sok köze lesz a hímekhez, ahogy nekem sem. Mármint nem vagyok homoszexuális, hogy finoman fogalmazzak. Csak egyszerűen....hosszú. Túl egyszerű és bonyolult egyben. Szóval azért pont ezt az idézetet választottam, mert régebben, amikor átkozottul jó kedvem volt, és éppen a suliból mentem a parasztelosztóba, csupa egykedvű és/vagy mogorva alakok jöttek velem szemben. Ez engem úgy elkedvetlenített, hogy szívesen megmondtam volna egy-két pacáknak, hogy húzza már szét a lepénylesőjét, mert elsötétedik az ég attól a búval festett ábrázatától. De aztán lassacskán rájöttem, hogy én sem vagyok egy smiley-miley, és számtalan nap perc telik el úgy, hogy nem mosolygok. De azért megpróbálom! Időnként....Néha.....Egyszer-egyszer........mindenesetre elég igazságtalan vagyok másokkal szemben, végtére is mi mosolyognivaló van azon, hogy eltörött a kezed, kirúgtak a munkahelyedről,

Absque pugna non est victoria

Küzdelem nélkül nincs győzelem. Aki beszélt velem az elmúlt egy hónapban, az többnyire értesült már arról, mivel küzdök jelenleg oly hevesen. Sőt most, hogy belegondolok, tulajdonképpen egyik sebesen képernyőre vetett firkálmányom aljára is bezsúfoltam röpke egy mondatban. A némettel hadakozom, mert ha győzök-és pedig én nem szoktam veszíteni, kivéve a már felsorolt esetekben- akkor a jövő évem viszonylag nyugis lesz. Megpróbálkozom megcsinálni mindent, amihez a Deutschnak csak köze van, na de persze csak közép szintű agyamhoz mérten középszinten. A nyelvvizsgából még vissza van az írásbeli, a szóbelim az megvan, tegnap tudtam meg...Nem, nem tettem ki határtalan örömömben facebookra. Igazából határtalan örömöm sem volt, mert apa mondta el egy kiadós szidás levezetése képpen, idézem: "ja, és egyébként megvan a nyelvvizsgád..." Na mindegy... Ami a további szabadidőmet illeti, igazán nem kell miattam aggódni, hogy esetleg megesz az unalom, mert még meg kéne írnom az édes-kese