Ugrás a fő tartalomra

Végállomás

Márciusban az emberek sietnek a napra.
Én is sietek.
Dörömböl a zene a fülemben, amíg a metróra várok.
Utálom, ha bámulnak.
Érzem, hogy bizserget.
Feláll a hátamon tőle a szőr.
Hátranézek.
Egy törpe gonosz pillantásokat lövell felém az anyja kezét szorongatva.
Fújok egyet, bár már senki sem hallja az érkező szerelvény csikorgásának kakofóniájában.
Fellök egy szagos müge.
Mellettem egy kenguruból üvöltés tör fel, majd feltűnik egy kéz és rövid úton bedugaszolja a zsenge szopránt egy szuperhősös cumival.
Remek.
Ezek szerint már divatban van, hogy ellenkező neműnek nevelik a gyereket.
Fék, nyögések, testek egymásnak, illatok egész orgiája ingereli a szaglóhámom.
A Deák tér következik. Végállomás. Kérjük kedves utasainkat, hogy hagyják el a vonatot és figyelmeztessék erre utastársaikat is.
Valaki a bakancsomra tapos a nagy sietségben, hogy kiérjen a napra.
Mint egy gyík.
Anyám kertje tele van ilyenekkel.
Mind kövérek és lusták.
Ők is.
Éreztem azon a pillanatnyi érintésen, ami kivasalta az összes lábujjamat.
Hiába próbálok kijutni, nem megy a tömeg.
Le fogom késni azt a rohadt előadást.
Végre valahára kipréseli magát az előttem ácsorgó türelmetlen, cekkeres nagyi is.
Követem, de majdnem elbotlok egy nagy kupac ruhában.
A metrókocsi üres.
Hallom, hogy jön a láthatósági mellénybe burkolt közmunkás és tudom, hogy ki akar tessékelni innen.
Ami azt illeti, én sem így terveztem.
De akárki akármit mond, ez itt egy ájult nőszemély, akin végigment egy egész szerelvénnyi bunkó városi és senki meg sem nézte, hogy él-e még.
Hé! Nem hallotta? Le kell szállni! Végállomás!
Megyek már.
Dühös vagyok.
Ekkora rohadékot...
Hú de baromi könnyű egy nő.
Vagy lány.
Vagy valaki.
Miközben az idegesítően csámcsogó málészáj végigpillant az üresen tátongó székeken, én kicipelem ezt a szerencsétlent.
Biztos rohama van.
Még egy ilyen ostobát nem hordott a hátán a föld.
Nem is vagyok orvos.
Azt sem tudom, ki ez.
Egyáltalán mit kezdjek vele?
Itt hagyjam?
Na persze.
Ilyet csak egy utolsó szemétláda csinál.
Szuper.
A legközelebbi kórház negyed óra innen.
Letolom a fejhallgatót a fülemről és csekkolom a pulzusát.
Még él.
Lélegzik, de ájult.
Talán húsz lehet.
Vagy talán annyi sem.
Fejhallgató vissza, könnyedén felemelem, és célba veszem a kijáratot.
Ha eddig utáltam a bámulást, nem most jött el az ideje, hogy megszeressem.
Egy kiskrapek ujjal mutogat, a jegyellenőr disznó röhögése a mozgólépcsőig kísér és a villamosra várva hiába állok a napon és fűt egy másik ember melege, tucatnyi ember gyanakvó pillantása sikeresen lehűti a hangulatot.
Lőttek az előadásnak.
Baromi bosszús vagyok megint.
Egy nő nem akar felengedni a villamosra, mert fél attól, amit viszek.
Ez csak egy lány!
Ez nem csak egy lány. Ide nem hozhat fel mosdatlan és részeg akárkiket!
Megszorítom az ölemben lógó öntudatlan testet és nem állok nekimagyarázkodni.
A fenébe, hiszen az összes átlépett rajta.
Attól félek, kicsin múlt, hogy én is átlépjek rajta.
Tudom, hogy rajtam is ugyanúgy átléptek volna.
Valami okos ember azt mondta erről, hogy ez a tömeg.
Nem veszek tudomást a tömeggel jócskán felszerelt tömeg lányáról és átnyomakodok a villamoson.
Senki nem áll fel.
Nem vagyok terhes.
Nem vagyok idős.
Nincs üvöltő prücsök a jobbomon.
Illetve van, de az nem az enyém.
Minek felállni.
Szégyentől vörös az arcom, majd a frissen magára talált dühtől.
A lány súlya, bár kezdetben könnyűnek találtam, mostanra már liszteszsákká nőtte ki magát.
Négy megálló múlva már izzadok a melegtől és az erőlködéstől.
A Szent Jánosnál leszállás közben belénk, vagy méginkább belém jön egy kis gyáva alfa és megvetően sziszegi a nemlétező bajusza alatt nekem, mint gyenge célpontnak, hogy cigány...
Kár, hogy tele a kezem.
Azaz kár, de most talán mégsem.
Kár inkább az, hogy rajtam van a fejhallgató.
Nem vagyok benne biztos, mert nem hallottam tisztán, de az akcentusa alapján úgy gondolom, fajtámbéli.
Szégyen a népnek.
Szégyen nekem.
Már csak néhány perc.
A zebrán, amit hiába ékesítettek közlekedési lámpákkal, sikertelenül próbálok átjutni.
Mellém sétál egy gyönyörű lány, mire a kocsisor hatalmas fékcsikorgás kíséretében haptákban várja, hogy átsétáljon.
Rám mosolyog és átsétál.
Követem.
A csomagom még mindig kába, és bár bizton állíthatom, hogy nem evett, mióta felemeltem, a karjaim remegése már jelzi, hogy nem vagyok elég erős.
Vajon mi lett volna, ha ott hagyom?
Bosszúsan sóhajtva nehézkesen bevánszorgok a mentőbejáraton.
Az ügyeletes közönyösen néz ránk és kéri a beteg egészségügyi papírjait.
Rohadtul nem tudom, hol vannak az egészségügyi papírjai.
Tébékártya?
Nincs.
A számát sem tudja?
Honnan tudnám.
Kérek egy hordágyat.
Valamit.
Bármit.
Széket.
Tökmindegy.
Sürgősségi a folyosó végén jobbra.
Köszönés nélkül magára hagyom a messzemenőkig segítőkész köpenyest bajszost és a folyosó végén balra fordulok, mert már jártam itt és ismerem a jobb és bal kezem közti különbséget, még ha így tele is vannak, mint most.
Leteszem a lányt az egyik piszkos műanyagszékre és bekopogok az ügyelet ajtaján.
Nem jön ki senki.
Két óra múlva, amikor már többször dörömböltem, kifárad egy elgyötört arcú éktelenül elhízott köpenyes és ígéri, hogy ellátják a 'barátnőmet'.
Azzal már nem is vesztegetem az időt, hogy elmagyarázzam neki, mi történt.
Amikor a nevét kérdezik, bediktálom anyámét, de aztán rájövök, hogy a rendszer bizonyára kidobná, hogy két éve halott, így a húgom nevére módosítom az elképzelést.
A köpenyes két asztmás fújtatás között közli velem, hogy a húgom kómában van.
Felveszi a kagylót és rendel neki egy hordágyat.
Az asszisztensek kihámozzák a gyűrött ruháiból és sovány testét egyenköpenybe burkolják.
Nem mondják, hogy forduljak el, de nem is bírom sokáig nézni.
Olyan, mintha egy halott testét nézném, pedig tudom, hogy él.
A doktorcetlivel ellátott köpenyes fáradtan megró, amiért nem jöttem előbb.
Én csak megvonom a vállamat.
Jöttem, amint tudtam.
Az előadásnak vége, mire visszaérek.
A délután lassan estébe fordul, de a nap utolsó sugarai még látják, ahogy visszalököm a fejhallgatót a fejemre és maximumra állítom a zenét.
Tudom, hogy ez nem megoldás.
És akkor mi van?

Addig, amíg fel nem ébred és jobbat nem találok, talán ez is megteszi.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Non muri, sed viri sunt praesidium oppidorum.

Nem a falak, a férfiak védik a várost.  Ez is latin, mint már megszokhattátok. De nem kell aggódni, annak, amit írok, nem sok köze lesz a hímekhez, ahogy nekem sem. Mármint nem vagyok homoszexuális, hogy finoman fogalmazzak. Csak egyszerűen....hosszú. Túl egyszerű és bonyolult egyben. Szóval azért pont ezt az idézetet választottam, mert régebben, amikor átkozottul jó kedvem volt, és éppen a suliból mentem a parasztelosztóba, csupa egykedvű és/vagy mogorva alakok jöttek velem szemben. Ez engem úgy elkedvetlenített, hogy szívesen megmondtam volna egy-két pacáknak, hogy húzza már szét a lepénylesőjét, mert elsötétedik az ég attól a búval festett ábrázatától. De aztán lassacskán rájöttem, hogy én sem vagyok egy smiley-miley, és számtalan nap perc telik el úgy, hogy nem mosolygok. De azért megpróbálom! Időnként....Néha.....Egyszer-egyszer........mindenesetre elég igazságtalan vagyok másokkal szemben, végtére is mi mosolyognivaló van azon, hogy eltörött a kezed, kirúgtak a munkahelyedről,

Absque pugna non est victoria

Küzdelem nélkül nincs győzelem. Aki beszélt velem az elmúlt egy hónapban, az többnyire értesült már arról, mivel küzdök jelenleg oly hevesen. Sőt most, hogy belegondolok, tulajdonképpen egyik sebesen képernyőre vetett firkálmányom aljára is bezsúfoltam röpke egy mondatban. A némettel hadakozom, mert ha győzök-és pedig én nem szoktam veszíteni, kivéve a már felsorolt esetekben- akkor a jövő évem viszonylag nyugis lesz. Megpróbálkozom megcsinálni mindent, amihez a Deutschnak csak köze van, na de persze csak közép szintű agyamhoz mérten középszinten. A nyelvvizsgából még vissza van az írásbeli, a szóbelim az megvan, tegnap tudtam meg...Nem, nem tettem ki határtalan örömömben facebookra. Igazából határtalan örömöm sem volt, mert apa mondta el egy kiadós szidás levezetése képpen, idézem: "ja, és egyébként megvan a nyelvvizsgád..." Na mindegy... Ami a további szabadidőmet illeti, igazán nem kell miattam aggódni, hogy esetleg megesz az unalom, mert még meg kéne írnom az édes-kese

Működési terv

Az életem király. Van ösztöndíjam, egy zöld albérletem, amit én fizetek, és ahonnan reggelente az egész Kőszegi-hegység látszik, és a naplemente is, van egy galambszaros erkélye, de az attól még egy erkély, és egy időre az enyém, és a lakásom tiszta, legfeljebb a kukát kellene kivinnem, mert túl kicsit vásároltam, és mindig előbb telik be, mint hogy kiélvezhetném az üres kuka látványát, viszont ugye illik a búzafű-zöld falamhoz. Az ágyam puha és a takaróhuzatom olyan csíkos, amilyenje a svédeknek és a Szombathelyhez hasonlóan hideg helyen élő embereknek illik hogy legyen, tehát vékony kék és fehér. A konyhaszekrényemben egy bontatlan és egy bontott Amaretti, és jut hely más édességeknek is, sőt valószínűleg pénzem is lesz, hogy pótoljam, ha elfogyott. Van egy laptopom teleragasztva olyan matricákkal, amik csak a műanyagot fedik, az érdeklődési köreimet nem, viszont megbékéltem vele, hogy nem itt fejezzem ki önmagam. A nyáron azt hittem, hogy tönkre fog menni, de nem, én annyira szere