Ugrás a fő tartalomra

nincs mindig tanulság a sztorikban. // - //

Az utolsó előtti szöveg ötödik oldalának utolsó bekezdéséből hallottam két mondatot, a kedvenc két mondatomat, de nem bírok újra írni, mert értéktelenek a gondolataim és bizonytalanok, folyton lesnek, félnek és azt nézik, ki mit gondol, hogy vajon elég erősek-e és az arcomba csapva visszapattannak-e. Akarok tanulni mindenből, okos lenni és következetes és tökéletes, pedig megállapítottam, hogy szeretem magam és tényleg szeretem magam, és akkor szeretem magam a legjobban, amikor káosz uralkodik felettem, nem én uralkodom a káosz fölött.

Az ésszerű, glédába rendezett gondolatok követhető sormintájától megvadulok, kiesek a szerepemből, pedig egészen sokáig ügyesen csináltam úgy, mintha ember lennék, rendes ember csupa hagyományos értékrenddel, amit felesleges megindokolni.

Miért Stamler, és nem Sztamler? Szokásjog. Bazinagy szokásjog vagyok, húsvétkor tojást festek és tizenöt percig dagasztom azt a kalácsot, amit anya rakott össze és én csak annyi időre ugrottam ki az ágyból, hogy dagasszak, aztán csúsznék is vissza az ágyba, ha nem lenne frissen lefőtt kávé.

Szörnyű állapotban vagyok, és hazajövök a forró fejemmel, az égő agysejtjeimmel, sikít az összes és rémeket álmodom, hogy meghaltak, hogy elváltak, hogy nem szeretik egymást, hogy nem, és hogy kötelező szakmódszertanból bukszusgyerekeket elicitálni, és nyomaszt a lét elviselhetetlen könnyűsége a hálózsákomban, egy a születésem óta aligalig moccant házban. Tradíciók és tisztelnivaló, anyatejjel kedves fagerendák, susogó bambuszerdő, selymes árnyékok borulnak rám és a szűkülő torkomra; könyvek, amiket soha nem olvastam el és verik a falat, mert bennem van a lehetőség, de lusta vagyok és szétszórt és elcseszem a velemszületett tehetségemet.

Tökre szeretnék segíteni a takarításban, látom, hogy anya hulla és apát nyomasztják a saját ördögei és én meg csak fekszem az átkozott zsákomban, egyáltalán miért nem a rendes takarómat használom

Mert kiborít a ház és a szünet és hogy nem vagyok készen erre a napra és a folytatásra és hogy felkeljek és úgy csináljak, mintha jó lennék és tanultam volna abból az esetből évekkel ezelőtt, mert emlékszem, amikor hálátlan voltam a szemükben és aztán összeszedtem magam, hogy jó legyek újra. Nem bírok a rendes takarómban aludni és korán felkelni és segíteni a kalácsban, mert elringat a nyár és a függőágyam és az éjjeli egyedül sírások emléke és akarom, hogy egyedül lehessek, teljesen egyedül valahol máshol, de nem lehet.

Egész nap kockás pizsamában csábítom a tavaszi nagytakarításban elhullott pókok szellemeit, hiszen felkeltem, hogy tizenöt percnyi izomerővel járuljak hozzá a kalácshoz, de aztán haszontalan vagyok egész nap, mert minden valódi munka hallatán elfog a torokszorítás és a pszichoszomatikus szívritmuszavar és nem látok rendesen, csak a bögréig és a számig és megbukom magam előtt és az elvárások előtt is, mert amit szeretnék azt nem teszem, amit kell, azt pedig nem bírom megtenni, és gyötör a lelkifurdalás és a tehetetlenség, pedig tudom, hogy semmi igazi baj nincs, csak a létezésem.


Nem is tudom elmondani, mivel vagyok elfoglalva a fejemben, és ha tudnám, azt hiszem akkor sem merném elmondani, mert azóta, hogy hallottam a saját gondolataim más szájából, megvontam magamtól az igazi önkifejezés gyönyörűségét, és bizonyára ettől vagyok az a szédült őszilégy, akit csak kerülgetnek az érzések és az igaz szavak. Akarom újra szeretni magam, meggyőzni magam, hogy legitim Mihály lehetek két élettel és csupán a léttől értelmes létezéssel, de most újra görnyedek és félek valamitől, sötéteket álmodom magamról és nem találom a valódi arcom, csak mellékneveket és félmondatokat, amik egyszer igazak voltak rám. El akarok menni valahová a cafrangjaimmal, és visszajönni egészen, nem mondani semmit, mert úgysem érti senki, mire vágyom, és nem is igazán akarom, hogy azt mondják, értik.

Nincs mindig tanulság a sztorikban.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Non muri, sed viri sunt praesidium oppidorum.

Nem a falak, a férfiak védik a várost.  Ez is latin, mint már megszokhattátok. De nem kell aggódni, annak, amit írok, nem sok köze lesz a hímekhez, ahogy nekem sem. Mármint nem vagyok homoszexuális, hogy finoman fogalmazzak. Csak egyszerűen....hosszú. Túl egyszerű és bonyolult egyben. Szóval azért pont ezt az idézetet választottam, mert régebben, amikor átkozottul jó kedvem volt, és éppen a suliból mentem a parasztelosztóba, csupa egykedvű és/vagy mogorva alakok jöttek velem szemben. Ez engem úgy elkedvetlenített, hogy szívesen megmondtam volna egy-két pacáknak, hogy húzza már szét a lepénylesőjét, mert elsötétedik az ég attól a búval festett ábrázatától. De aztán lassacskán rájöttem, hogy én sem vagyok egy smiley-miley, és számtalan nap perc telik el úgy, hogy nem mosolygok. De azért megpróbálom! Időnként....Néha.....Egyszer-egyszer........mindenesetre elég igazságtalan vagyok másokkal szemben, végtére is mi mosolyognivaló van azon, hogy eltörött a kezed, kirúgtak a munkahelyedről,

Absque pugna non est victoria

Küzdelem nélkül nincs győzelem. Aki beszélt velem az elmúlt egy hónapban, az többnyire értesült már arról, mivel küzdök jelenleg oly hevesen. Sőt most, hogy belegondolok, tulajdonképpen egyik sebesen képernyőre vetett firkálmányom aljára is bezsúfoltam röpke egy mondatban. A némettel hadakozom, mert ha győzök-és pedig én nem szoktam veszíteni, kivéve a már felsorolt esetekben- akkor a jövő évem viszonylag nyugis lesz. Megpróbálkozom megcsinálni mindent, amihez a Deutschnak csak köze van, na de persze csak közép szintű agyamhoz mérten középszinten. A nyelvvizsgából még vissza van az írásbeli, a szóbelim az megvan, tegnap tudtam meg...Nem, nem tettem ki határtalan örömömben facebookra. Igazából határtalan örömöm sem volt, mert apa mondta el egy kiadós szidás levezetése képpen, idézem: "ja, és egyébként megvan a nyelvvizsgád..." Na mindegy... Ami a további szabadidőmet illeti, igazán nem kell miattam aggódni, hogy esetleg megesz az unalom, mert még meg kéne írnom az édes-kese

Működési terv

Az életem király. Van ösztöndíjam, egy zöld albérletem, amit én fizetek, és ahonnan reggelente az egész Kőszegi-hegység látszik, és a naplemente is, van egy galambszaros erkélye, de az attól még egy erkély, és egy időre az enyém, és a lakásom tiszta, legfeljebb a kukát kellene kivinnem, mert túl kicsit vásároltam, és mindig előbb telik be, mint hogy kiélvezhetném az üres kuka látványát, viszont ugye illik a búzafű-zöld falamhoz. Az ágyam puha és a takaróhuzatom olyan csíkos, amilyenje a svédeknek és a Szombathelyhez hasonlóan hideg helyen élő embereknek illik hogy legyen, tehát vékony kék és fehér. A konyhaszekrényemben egy bontatlan és egy bontott Amaretti, és jut hely más édességeknek is, sőt valószínűleg pénzem is lesz, hogy pótoljam, ha elfogyott. Van egy laptopom teleragasztva olyan matricákkal, amik csak a műanyagot fedik, az érdeklődési köreimet nem, viszont megbékéltem vele, hogy nem itt fejezzem ki önmagam. A nyáron azt hittem, hogy tönkre fog menni, de nem, én annyira szere